tisdag 12 september 2017

En fartfylld helg

Godkväll!

En superrolig helg ligger bakom, en trög måndag är över och snart även en mer aktiv tisdag.
Har varit en del program de senaste dagarna, vilket känns roligt och bra.
För har ju inte snålat med text om hur trött jag känt mig en stund nu, så att få en massa gjort är guld!
Redan på torsdag förra veckan började det lossna lite, då jag överraskade mig själv med en promenad som morgoncardio, mamma och pappa var senare och hälsa på och vi fixade lite nytt i lägenheten, och så körde jag ett bra intervallpass till ännu på kvällen.
Fredag steg jag tidigt upp för att åka ut med boysen på lite roadtrip, där vår slutdestination blev Korpo.
Vi sjöng karaoke typ hela vägen, åt choko och drack allt möjligt gött.
Pretty nice, haha!
Lördagen kom, och det betydde bara en sak: KRÄFTSKIVA!
Den började redan 17.00, så hann inte mycket annat än träna och fixa mig färdig och så var det bara att ge sig av mot Tenala.
Där var redan alla samlade med kräftorna i högsta hugg, så det var bara för festen att börja.
Och sjukt roligt var det!
Vi festade hela långa natten med beer pong, dans, skratt, djupa diskussioner, och när det inte räckte till mer så åkte vi in till Ekenäs och därmed Fe.
Så det blev en låååång (men ack så rolig) kväll, vilket märktes följande morgon.
Då var det nämligen bara att stiga upp och bege sig mot Karis, där familjen väntade så snällt.
Vi hade bestämt att besöka Tytyrigruvan i Lojo, så då var det det som gällde.
Tur det, för besöker var verkligen superintressant!
Älskar att besöka platser som inte alla varit till, och som man kan lära sig nåt ifrån.
Nörden i mig jublar, hah!

Torsdagen (7.9) körde jag mittiallt morgoncardio.


Mamma kom senare på besök och vi lekte med Snapchat lite.


Fredag 8.9 åkte vi på roadtrip.

Vi trotsade vädret och var och såg runt oss lite.

Mys.


Lördagen 9.9 stod en superrolig kräftskiva på schemat.


På söndag 10.9 åkte vi ner i Tytyrigruvan, som befinner sig 80m under jord.

Intressant var det!


Family time!

Fanns även konst nere i gruvan.

Creepy...


Och nu hörni, nu skall det bli en kort kvällspromenad.
Har visserligen tränat på gym idag och gått en hel del mamsi när hon varit här, men vill ändå lufta tankarna innan jag hoppar under täcket.
Allt är inte alltid i träningssyfte.
Så ni skall ha det gött,

PUSS!

Maten från dagens middag med mamsi: grillad halloumi och kaninmat, haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar