torsdag 14 september 2017

Lugn i lungan

Hej på er!

Bra dag, och bra vecka.
Har haft sån annan energi än tidigare, och det bara fortsätter.
Gym alla dagar, och sen ännu länk på det på kvällarna - fyfan så härligt!
Börjar nästan känna igen mig själv, den person som orkar och vill saker.
Också fått träffa en massa fina människor, och det ger ju vilken vecka som helst en guldkant.

En förklaring till den plötsliga energin finns det förstås också.
Eller egentligen till det varför jag varit så jävla trött och sovit till typ eftermiddagen de flesta dagarna.
Nå, ni kommer kanske ihåg blodprovet som mamma skickade mig på, där jag tuppade av?
Provsvaren kom i veckan och de visade att jag lidit av lungklamydia.
Lung.
Klamydia.
WTF?!?

"Chlamydophila pneumoniae är en art av Chlamydophila bakterier som är smittsam för människor och är en av de största orsakerna till lunginflammation.

Bakterien förekommer bland annat i Sverige.
Det uppkommer en i allmänhet lindrig lunginflammation med samtidig infektion av luftrör, svalg och bihålor.
Symptomen kan under en ovanligt lång tid synas i form av förkylningssymptom och trötthet, och har likheter med symptomen för bakterien Mycoplasma pneumoniae.
Det kan pågå i veckor, månader eller till och med år.
Man bör söka läkare om inte infektionen upphört efter fyra veckor." - Wikipedia

Lugnklamydia var helt nytt för mig (har inget att göra med den andra klamydian, de är bara i samma släkte haha), men tydligen är det något som alla människor insjuknar i någon gång i livet.
Luftburet är den med, så kan inte peka finger på den skyldige.
Nåjoo, kan med facit i hand säga att flunssa annars är förjävligt men denna sort var ännu snäppet värre.
Inte helt återställd, men I'm getting there - så det är det vi fokuserar på.

Men hörni, här är bilder från onsdag och torsdag, nu skall jag hoppa i säng.
Ha det gött,

PUSS!


Superfint väder på onsdag, vilket var perfekt för en länk och Novia som hade gulis.
Mötte en grupp som ville ha kondomer, haha!

Såååå fin kväll, igen.

Älska att vara ute i naturen!


Fick finbesök av Sandra idag, storasystern jag aldrig fick, och vi hade det sjukt roligt!
Lekte en god stund med snäppen, hah!

Glad tjej över veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar